Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk Kruizinga en van Rooij – Amsterdam

Huisartsenpraktijk Kruizinga en van Rooij

Op onze website kunt informatie vinden over onze huisartspraktijk en ons team. Daarnaast treft u informatie aan over hoe wij te bereiken zijn en waar u ons kunt vinden. Ook vindt u het laatste praktijknieuws op onze website. Als laatste hebben wij voor u een patiëntportaal met online services: u kunt via de website online afspraken maken, een e-consult doen en herhaalrecepten aanvragen.

Bereikbaarheid

Huisartspraktijk Kruizinga en Van Rooij
Berlaarstraat 201
1066 PL Amsterdam
Tel: 020-6697444
Bij spoed:
020-6697444 optie 1 of 112
Herhaalrecept:
020-6697444 optie 2
Afspraken:
020-6697444 optie 3 

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor en met u op te lossen.

Om ons werk goed te kunnen uitvoeren is het van belang dat u ons vertrouwt en dat u zich vrij voelt om uw mening met ons te delen. Mocht het gebeuren dat u geen goed gevoel heeft overgehouden na een contact met onze praktijk dan vernemen wij dit graag van u zodat wij dit met u kunnen bespreken en ervan kunnen leren.

Indien u ontevreden bent verzoeken wij u om dit aan te geven bij een van onze medewerkers. Mocht u het vervelend vinden om dit in persoon of telefonisch te doen dan kunt u gebruik maken van ons Klachtenformulier.

Na ontvangst nemen we uw klacht in behandeling. De huisarts of een andere medewerker kan u bellen als uw klacht nog niet helemaal duidelijk is. Wij geven telefonisch of via een persoonlijke afspraak een reactie op uw klacht. Het heeft onze voorkeur om met u in gesprek te gaan om te kijken of we er samen uit kunnen komen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.